Des de fa anys, la biblioteca ha creat diferents fons especials referents a temes que tenen una relació estreta amb el nostre territori. Un dels primers fons creat fou el de Viticultura i enologia que recull informació sobre la vinya, el vi i Pla de Bages. I des de fa dos anys, es complementa amb el fons de documents relacionats amb la pedra seca.
L’any 2012 es va crear el fons especial Els Matiners amb informació sobre la II Guerra Carlina i les torres de telegrafia òptica.
Actualment, tenim també el fons especial Geoparc, creat l’any passat, que engloba diferent documentació referent a la zona del Geoparc de la Catalunya Central, del qual Avinyó en forma part.
Nous documents als fons especials:
Avinyó: restauració de la Torre dels Soldats. Diputació de Barcelona. Ajuntament d’Avinyó. 2022
Dies de roses i vi. Lola Palau (David Clusellas). L’Albí. 2022
Un altre fons molt important pel poble és la Col·lecció Local que creix dia a dia amb les publicacions de Dovella, El Pedrís, cartells i altres documents que fan referència al poble. També inclou llibres sobre la transhumància, buidats de les notícies de Regió 7 i llibres d’autors locals. Darrerament, s’han incorporat a la col·lecció local:
La cuina de les emocions. Albert Iglésias i Esther Voltà. By publicacions. 2021
Isao mestre jardiner. Joan Rojo i Quim Moya. Llibres Parcir, 2021


Pedres contra l’oblit. IE Barnola. Presentació del projecte [document digital]
Pedres contra l’oblit. Josep Careta. Acte de presentació a la biblioteca [enregistrament visual]
Taller d’escriptura creativa d’Avinyó. Recull de textos 2018-2021. Inclou quatre quaderns de diferents autors participants en el taller d’escriptura creativa de la biblioteca.


El Pedrís. Juliol – Agost 2022