Visites escolars: aprenents o mestres?

Sovint, a les nostres biblioteques rebem visites escolars dels nens i nenes del nostre poble. De bon grat els expliquem i els ensenyem el funcinament del nostre centre. Però, normalment som nosaltres els que parlem i ells els que escolten.

Per canviar una mica la dinàmica, en la última visita dels nens de 4rt. del Ceip Barnola, els vaig preguntar què en sabien de la Biblioteca, com:

  • Per a qui és la Biblioteca?
  • Què hi fem?
  • Com funciona?
  • Què s’hi fa i què us agradaria fer-hi?

Les seves respostes ven ser molt variades i complertes. En aquell moment, a l’Escola, estaven treballant els serveis públics i d’entrada ja savien que en formem part. Que la Biblioteca és per a tots els del poble, o no? també pels de fora. Per a tothom menys els animals. Per tothom qui vulgui o pugui.

A la Biblioteca s’hi fa els deures, es pot llegir i aprendre a llegir, mirar pelis, venir a l’hora del conte, connectar-se a Internet, buscar informació…

Es necessita un carnet especial per emportar-te coses a casa. S’ha de fer molt silenci i cal algú per controlar els nens. Es necessiten ordinadors i llibres. Que tot estigui organitzat i amb bibliotecària o bibliotecari. Un lloc per seure i llibres per a totes les edats per consultar i estudiar. Fer molt silenci per no molestar i tractar bé els materials.

Ens agradaria que hi haguessin jocs de taula. Que es projectessin pel·lícules en pantalla gran. Que tinguin videojocs. que hi hagués Nintendo DS amb Pokémon edició negre o blanca.

La visita va resultar molt dinàmica i col·laborativa, hem d’apendre molt entre tots.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s